Shit happens

om meningen med livet

av (forfatter) og Jon Severud (forfatter).

Spartacus 2006 Innbundet

Boka er skrevet av en prest og en ateist. Begge leter de etter meningen med livet. Gjennom ulike tekster undersøker de hva ulike livssyn og religioner sier om saken. Men stadig vekk kommer de på avveie. Det virkelige livet fører dem stadig ut på viddene, og der finner de interessante ting. Forfatterne spinner videre på tanker andre har tenkt før, og blander dem sammen med sine egne erfaringer. Har register.

En ateist og en prest leter etter meningen med livet. De undersøker hva ulike livssyn og religioner sier om saken. Men stadig havner de på avveie. En støvsugerpose mangler, et atopisk eksem sprer seg... Det virkelige livet fører dem stadig ut på viddene, og der finner de interessante ting! En usedvanlig sprelsk bok som knytter små opplevelser og store spørsmål til et utvalg livssyn og religioner. Kan zenbuddhismen lære oss noe om kaoskontroll? Og hva kan rastafarianismen formidle om livskunst? "... sjelden har jeg følt slik glede over tilsynelatende å bli ført langt ut på jordet..." (Tor Åge Bringsværd i forordet) Kapitler: TAOISME: Shit happens ZEN-BUDDHISME: What is the sound of shit happening BUDDHISME: If shit happens, it isn't really shit HINDUISME: This shit has happened before KATOLISISME: If shit happens, you deserve it ISLAM: If shit happens, it is the will of Allah PROTESTANTISME: Let shit happen to someone else JUDAISME: Why does this shit always happen to us? KONFUCIANISME: Confucius say,"Shit happens". KALVINISME: Shit happens because you don't work KONSUMERISME: Shit disappears when you're buying RASTAFARIANISME: Lets smoke this shit HUMANISME: Shit happens to everybody Normal Side 1 av 1 0

Forlag Spartacus

Utgivelsesår 2006

Litt litteratur til lange kvelder innendørs...

• "Livsviktig - Arne Næss og dialogen" av Arne Næss
  • "Livsfilosofi - et personlig bidrag om følelser og fornuft" av Arne Næss
  • "Den afrikanske farmen" av Karen Blixen
  • "Jo fortere jeg går jo mindre er jeg - roman" av Kjersti Annesdatter Skomsvold
  • "Uten en tråd" av Jens Bjørneboe
  • "Bikubesong - roman" av Frode Grytten