Sammen er vi én og én

Gyldendal 2008 Heftet

Anders treffer Maria første dag på videregående. Og fra det øyeblikket er han fortapt. Men alt han gjør er feil, og driver ham lenger og lenger bort fra henne. Når han endelig skjønner det han burde ha skjønt for lenge siden, da er det for sent. Boken handler om lengsler, kondomknep, seksuell debut, fester, matematikk, sjalusi, forelskelse og musikk. Men først og fremst er det en roman om kjærligheten; den store, svimlende, altoppslukende.

En roman om hodeløst begjær og hodestups forelskelse Det handler om lengsler, kondomknep, seksuell debut, skoleball, matematikk, sjalusi og musikk. Men først og fremst om kjærligheten; den store, altoppslukende. Det er hylende morsomt og hjerteskjærende vemodig. Og veldig gjenkjennelig ... «... en ustyrtelig morsom og romantisk bok som burde leses av alle unge som en bekreftelse på at de er helt normale, dessuten av voksne som en påminnelse om hvordan det var å være forelsket ...»RINA T. SVENDSEN, MAG"En roman om hodeløst begjær og hodestups forelskelse (...) om kameratskap og samhold, om atskillelse og ensomhet, og ikke minst om fester og atter ferster (...) nærvær og innlevelse preger fortellingen (...) det er snerte i språket som gjør det; den vil både ung og gammel ha glede av. Debutant Henmo har åpenbart lest sin Mykle med utbytte:"ØYSTEIN ROTTEM, DAGBLADETHittil utkommet i den populære pocketserien Gyldendals beste kjærlighetsromaner for ungdom Stephenie Meyer: Evighetens kyssKatarina von Bredow: Sinnssykt forelsketKatarina von Bredow: SøskenkjærlighetUri/Svingen: Sommeren vi kledde oss nakneToeckey Jones: SkindeepKnut Hamsun: VictoriaStein Erik Lunde: Gjennom ild og vannKjersti Scheen: ØnskestjerneSara Kadefors: Sandor slash Ida

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788205385528

EAN 9788205385528

Serie Gyldendals beste kjærlighetsromaner for ungdom

En liste over litteratur om forelskelse og kjærlighet i tenårings/ung voksen -alderen.

Forslag til litteratur om temaet innenfor hvilken som helst sjanger mottas gjerne! Det finnes mange romaner, men hva med dikt, tegneserier o.l.? Og litt mer innslag av de virkelige klassiske historiene, som unge fremdeles vil kunne ha glede av i dag ville også vært fint...

Dette er bøker som jeg har tenkt kanskje å lese i sommer. Noen av disse vet jeg at jeg skal lese i sommer. Mens andre får jeg se om jeg skal lese i sommerferien.

• "Body effex" av Bente Clod
  • "Ønskestjerne" av Kjersti Scheen