Rivas dronning

sagaen om Belgarion, fjerde bok

av (forfatter) og Morten Hansen (oversetter).

Tiden 1999 Innbundet

The Orb of Aldur er i sikkerhet, og Garion trodde at hans del av dette eventyret var over. Dengang ei, for både Garion og hans prinsesse Ce'Nedra har flere farer i vente.

Legenden forteller hvordan guden Torak stjal den magiske stenen Aldurs Globe og brukte den til onde gjerninger, inntil han ble beseiret i et mektig slag. Etter at Globen ble stjålet av en av Toraks prester, er den endelig i trygge hender igjen. Nå gjenstår bare flukten gjennom den golde ørkenen og over fjellene, for de må komme seg over Vindhavet og være fremme i Riva med Globen før tiden løper fra dem. Deretter er Garions del i disse skremmende hendelser endelig over . tror han. Men profetien har fortsatt mange dramatiske begivenheter i bakhånd for Garion og den keiserlige prinsessen Ce'Nedra.Dette er fjerde bok i den spennende serien Sagaen om Belgarion, en av de mest populære fantasy- sjangeren har å by på. Handlingen utspiller seg i en verden full av fargerike skikkelser, utfordringer og dramatikk. Forfatterens fortellerevne og ledige stil gir bøkene en lett og særpreget humoristisk tone. Tiden vil fremover konsentrere sin fantasy-satsing om de mest populære seriene blant norske lesere: Robert Jordans Tidshjulet og Terry Pratchetts Legenden om Skiveverdenen. Det betyr dessverre at det ikke vil komme nye opplag når titler blir utsolgt i Sagaen om Belgarion.

Forlag Tiden

Utgivelsesår 1999

Serie Belgariad

Genre Fantasy

Bøkene jeg leste i 2011 i kronologisk rekkefølge. Tilsammen 28425 sider, og 270 timer og 21 minutter lydbok. Et bra leseår.