Møtet med Hans Nielsen Hauge

historia om Anna frå Voss og Bertel frå Naustdal

Selja forlag 2012 Innbundet

Hans Nielsen Hauge (1771-1824) er den viktigaste lekpredikanten landet har hatt. Han virka mellom 1796 og 1804, i ei tid der det var ulovleg for lekmenn å reise rundt å halde samlingar. Mange av dei som møtte han, fekk liva sine endra, både i forhold til livssyn og verdsleg virke. Mellom desse var Anna Berge (1781- 1859) frå Voss og Bertel Ullaland (1779 -1847) frå Naustdal i Sunnfjord. I boka følgjer vi Bertel og Anna gjennom oppveksten, møtet deira med Hans Nielsen Hauge, og vidare til haugianarmiløet på Svanøy i Sunnfjord. Her fann Bertel og Anna saman, og kanskje var det Hauge som rådde dei to til å gifte seg med kvarandre. For haugianarane gjekk det åndelege og det daglege hand i hand. Ein stor del av historia omhandlar difor levekåra for fiskarbonden i Sunnfjord i første halvdel av 1800-talet. Historia om Bertel og Anna viser også korleis haugianarane utvikla seg frå ei vere ei forfølgd gruppe til å bli viktige aktørar i samfunnsutviklinga i Noreg på 1800-talet.

Forlag Selja forlag

Omtalt tid 1800-tallet

Omtalt sted Sogn og Fjordane

Omtalt person Hans Nielsen Hauge Anna Berge Bertel Ullaland

Livshøgstidsdagar som dåp, bryllaup og gravferd var viktige samlingspunkt for folket på sytten - og attenhundretalet, og det var faste lokale skikkar for korleis desse blei organsierte. Samlingane gav ei god avveksling fra slitet i kvardagen, og slekt og venner fekk høve til å møtast. Desse høgtidsdagane følgde livet fra vogge til grav og dei ulike hendingane hadde ulike markeringer.