Marerittakademiet

av (forfatter) og Henning Hagerup (gjendikter).

Gyldendal 2008 Innbundet

Når Charlie har mareritt, åpnes portaler inn i Underverdenen. Derfor begynner han på Marerittakademiet for å lære å bruke evnene sine til å bekjempe monstre. Charlies opptaksprøve åpner en portal rett inn i hjertet av Underverdenen, der den høyeste ondskap planlegger å tilintetgjøre jorda. Charlie må bruke sine nye evner og han trenger også hjelp fra de nye vennene sine for å redde seg selv og familien sin. Dette er første bok om Charlie.

Når Charlie Benjamin sover, våkner monstrene! Spøkelser i klesskapet? Monstre under sengen? Tull! Spøkelser og monstre finnes jo faktisk ikke.Det er det Charlie Benjamin sier til seg selv når han våkner om natten. Men hva skal han gjøre når det viser seg at monsteret under sengen faktisk er ekte ...?Charlie Benjamin har alltid vært litt annerledes. Han klarer ikke å sitte stille, og fantasien hans er noe helt utenom det vanlige. Han har også en forferdelig uvane .; han slipper fryktelige marerittmonstre inn i vår verden. Heldigvis finnes det et sted for sånne som Charlie . Marerittakademiet; skolen for barn som har fått Gaven. Og det har Charlie. Men Charlie er enda mer begavet enn noen kunne forestille seg, og opptaksprøven hans åpner en portal rett inn i hjertet av Underverdenen, der den høyeste ondskap planlegger å tilintetgjøre jorden. Han vil trenge alt han eier av dyktighet . og hjelp fra de nye vennene sine . for å redde seg selv og familien sin og få disse fæle typene til sengs for godt. Klarer de å holde marerittmonstrene unna, eller er det allerede for sent?Om forfatteren:Dean Lorey har skrevet mye for TV og film. Dette er hans første barnebok. Han håper den vil holde deg våken hele natta.

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788205378391

EAN 9788205378391

Genre Fantastisk litteratur Spenning

En spennende bok med mye action. En interessant innkikk i livet til gavgitte Charlie, som opplever merkelige ting som skjer i drømmene og marerittene hans. Scenene er flott beskriver og fanger leserens oppmerksomhet i hver setning. Personlig syns jeg ikke slutten var av den beste, og trakk derfor ned boken fra 6 til 5. Det var ingen overraskende slutt, og man kunne allerede fra midtveis i boka vite hva som skulle skje tilslutt. Jeg vil tro denne boken passer for barn og unge i alderen 10-15 år, i og mer at boken er ganske lang, og at tekstene kan bli vanskelige å forstå til tider. En veldig bra bok generelt!

• "Vokterens hemmelighet" av Joseph Delaney
  • "Tunneler" av Roderick Gordon