Klippehulens folk

av (forfatter) og Anne-Marie Smith (oversetter).

Aschehoug 2002 Innbundet

Etter sin lange ferd over steppene er Ayla og Jondalar kommet fram til hans folk, zelandoniiene. De holder til i store klippehuler og har en livsform som på mange måter er annerledes enn det Ayla er vant med. Hun vekker oppsikt med dyrene sine, og hun bringer med seg nye tradisjoner. Hun er en fremmed i sitt nye land og må vinne over skepsis, uro og sjalusi. Ayla skal bli Jondalars make, og hun bærer i seg nytt liv. Hennes slekt, som ble borte i det store jordskjelvet, kan nå føres videre. Boken er femte bind i steinalderromansyklusen Jordens barn.

Utgivelsesår 2002

ISBN13 9788203206238

EAN 9788203206238

Serie Jordens barn (5)

Genre Historisk litteratur

Omtalt tid Førhistorisk tid

Interessant og lærer rik :-)

..fordi jeg vil få den førstegangsopplevelsen igjen og igjen og igjen og igjen!

Noen av bøkene i hylla mi, fler kommer etterhvert.

Eg blei ferdig med serien til Jean M. Auel på berre nokre månedar og eg synest dei var veldig gode. :)

Bøker jeg ønsker å lese før 2026 det året jeg blir 40

Bøker jeg har lest i 2011, både første gang og som er lest på nytt :)

• "De hellige hulers land" av Jean M. Auel
  • "Steppevandringen" av Jean M. Auel
  • "Mammutjegerne" av Jean M. Auel
  • "Hestenes dal" av Jean M. Auel
  • "Hulebjørnens klan" av Jean M. Auel
  • "Sølvhammeren ; Jærtegn ; Helgenkongen" av Vera Henriksen
  • "Den rutete kokeboken - basiskokebok med over 1500 oppskrifter for store og små husholdninger" av Ingrid Espelid Hovig
  • "Nattdykk" av Kim Småge
  • "Sagaen om isfolket - komplett 1-47" av Margit Sandemo