Kaosets herre

tidshjulet sjette bok

av (forfatter) og Morten Hansen (oversetter).

Tiden 2003 Innbundet

Mens tørken og heten fortsetter å holde verden i et jerngrep selv etter at vinteren skulle satt inn, førsøker Rand al'Thor, Den Gjenfødte Dragen, å forene rikene i kampen mot Den Mørkeste og De Fortapte. Etter kunngjøringen om amnesti for alle menn som kan lede Kraften, kommer stadig flere til ham for å utvikle sine evner. Det Hvite Tårnet er splittet, og seglet på Den Mørkestes fengsel stadig svakere. Med kart og ordforklaringer.

Forlag Tiden

Utgivelsesår 2003

Serie Tidshjulet (6)

Genre Fantasy

Tidshjulet er egentlig en ganske innviklet fantasyserie. Som i de fleste fantasyhistorier, handler serien seg om kampen mellom det gode og det onde. Her kampen mellom Dragen og Den Mørkeste.
Hele min omtale finner du på bloggen min Betraktninger

Often you don't know whether a woman is friend, enemy or lover until it is too late. Sometimes, she is all three.

May we see the sun rise together, shade of my heart.

Bøkene jeg leste i 2011 i kronologisk rekkefølge. Tilsammen 28425 sider, og 270 timer og 21 minutter lydbok. Et bra leseår.

Fordelen med å jobbe i bokavdelingen på loppemarkedet er at jeg får tatt en titt før loppemarkedet åpner. Litt ekstra hyggelige priser er også kjekt for en students lommebok.

Alle bøkene på norsk

• "Dolkenes vei - tidshjulet åttende bok" av Robert Jordan