Himmelen begynner her

av (forfatter) og Hilde Stubhaug (oversetter).

Gyldendal 2011 Innbundet

Etter søsterens død trekker sytten år gamle Lennie seg unna alt og alle. Samtidig forelsker hun seg for første gang i den kjekke Joe Fontaine, den nye gutten på skolen.

En ungdomsroman å forelske seg i!

Himmelen begynner her er en ungdomsroman å forelske seg i. En besettende kjærlighetshistorie om sorg, savn og lidenskap - om sterke familiebånd og skjulte hemmeligheter.
Lennie er sytten år og lever et stille liv i skyggen av den utadvendte søsteren Bailey - en tilværelse hun trives med. Men en dag skjer det utenkelige - Bailey faller om i hjerteattakk og dør. Sorgen og savnet er uendelig, og Lennie trekker seg unna alt og alle. Samtidig opplever hun sin første virkelige forelskelse
svimlende og forbudte følelser som får Lennies verden til å eksplodere.
Jandy Nelson debuterte som skjønnlitterær forfatter i 2010 med denne ungdomsromanen. Boken er så langt oversatt til nærmere tjue språk, og hylles av lesere verden over.

ISBN13 9788205414983

EAN 9788205414983

Omtalt sted California

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Ei som har mista søstera si, hun skriver lapper til henne som hun gjemmer. Forelskelse.

Elsker,elsker,elsker. Å som jeg elsker denne boka!

Men når du vet at det verste kan skje når som helst, er det ikke sånn at du vet at også det beste kan skje når som helst?

Jeg skriver selv min egen historie og jeg kan fortelle den sånn jeg vil. Jeg er en solist. Jeg er en veddeløpshest.

En liste over litteratur om forelskelse og kjærlighet i tenårings/ung voksen -alderen.

Forslag til litteratur om temaet innenfor hvilken som helst sjanger mottas gjerne! Det finnes mange romaner, men hva med dikt, tegneserier o.l.? Og litt mer innslag av de virkelige klassiske historiene, som unge fremdeles vil kunne ha glede av i dag ville også vært fint...

Hver eneste bidige gang jeg er hjemme hos min mor, så går jeg på biblioteket. Der finner jeg alltid de aller nyeste bøkene på hylla, strategisk og fristende plassert RETT foran nesa mi - dog trist for dem, fint for meg!

Razzia er alltid like gøy! Noe leses fra perm til perm - andre forkastes! Målet med disse razziaene er å finne ut hvor i gata disse bøkene befinner seg - og ofte er det frydefull lesning!

Noe koselig, men hjerteskjærende og morsomt.

Bøkene jeg leste i 2015

Bøker jeg har lest i 2018.

• "Den grønne sirkelen" av Stefan Casta
  • "Jakten på Violet Park" av Jenny Valentine