Geim

av (forfatter) og Inge Ulrik Gundersen (oversetter).

Bokforl. 2011 Innbundet

Småkriminelle Henrik "HP" Pettersen finner en smarttelefon på T-banen, og på displayet står det: "Vil du spille et spill?" Telefonen ser ut til å vite det meste om livet hans, og HP blir dratt med i et virkelighetsspill med risikofylte utfordringer. Livvakten Rebecca Normén mottar anonyme brev og telefonoppringninger, og hun får følelsen av at noen leker med henne. Virkelighetsspillet øker i spenning, og HP og Rebeccas liv nærmer seg hverandre.

Småkriminelle Henrik "HP" Pettersen finner en dag en smarttelefon på T-banen. På displayet dukker det opp et enkelt spørsmål: Vil du spille et spill? Merkelig nok vet telefonen det meste om livet hans. HP blir etter hvert dratt med i et virkelighetsspill hvor han får utfordringer som blir mer og mer risikofylte. Til slutt gjør han hva som helst for å kunne fortsette spillet. Rebecca er livvakt, har stålkontroll på livet og karrieren. Den siste tiden er det noe som ødelegger den perfekte fasaden. Hun mottar anonyme brev og stadig ringer noen hennes telefonsvarer. Er det noen som leker med henne? Spiller et spill? Spillet får HPs og Rebeccas liv til å nærme seg hverandre og spenningen stiger ytterligere

Forlag Bokforl.

Genre Spenning

Bøker jeg liker å ha på anbefalingshylla mi på Stavanger bibliotek.

Dette er bøker jeg har lest 2013

Leketøy og leker

Bøkene fra 2017

• "I 37. time" av Jodi Compton
  • "Dommeren" av Henning Sørensen
  • "Tjockare an vatten (av Carin Gerhardsen) [Imported] [Paperback] (Swedish)" av Carin Gerhardsen
  • "Mord.net - en moderne røverroman" av Dan Buthler
  • "Corpus delicti" av Elias Palm