Forglemmegei

kriminalroman

Gyldendal 2011 Innbundet

Da Kamilla Kaspersen ankommer Bryn kirke i Bærum finner hun orgellæreren sin drept. Brede Monsen og Rikke Lindstad fra politikammeret i Sandvika må forsøke å finne ut av hvilke hemmeligheter den drepte, Rasmus Bech, skjulte. Dette er den første boka om Moen og Lindstad.

Krim fra orgel- og kirkemiljø i Bærum.

Det er tidlig kveld og straks over påske. 23-årige Kamilla Kaspersen sykler de siste meterne opp bakken til Bryn kirke i Bærum. Hun skal ha time i orgelspill og gleder seg. Mens hun låser sykkelen, hører hun orgeltoner gjennom den åpne kirkedøren, en sørgmodig melodi hun ikke har hørt før. Brått blir det stille, så brytes stillheten av en skjærende og langtrukken dissonans. Skremt av lyden styrter Kamilla opp trappen til galleriet og finner orgellæreren sin liggende over tangentene. Blod siver ned på pedalene. Rasmus Bech er drept.Brede Monsen og Rikke Lindstad fra politikammeret i Sandvika står overfor en gåtefull drapssak. Hvilke hemmeligheter skjulte Rasmus Bech? Måtte han hindres i å holde sin siste konsert?

ISBN13 9788205413214

EAN 9788205413214

Serie Moen og Lindstad (1)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Bærum

Tja det gikk ganske fort å gjette hvem som var morderen -Og nok en politi som har det ille og står i fare for å skli ut-

Egentlig studerte hun til siviløkonom på BI,men orgelspillingen hadde blitt en så naturlig del av ukeplanen at hun så på det som avkobling,en annerledes matematisk verden enn den økonomiske - selv om musikk for henne handlet mer enn intervaller og harmonier, det handlet om følelser, om lidenskap,om kjærlighet. Og mestring.

De hadde kastet bort nesten tretti år, over et kvart århundre som de kunne brukt til å bli kjent med hverandre som voksne mennesker, men sånn hadde det ikke blitt. Han og faren hadde ikke lenger tid til å skape seg et naturlig forhold, og han angrer på det. Men det var ikke bare ham det hadde stått på.

Her er en oversikt over alt jeg har lest i 2011. Noen av bøkene har fått terningkast. Ikke alle bøker har falt i smak, og jeg ser at en overvekt av det jeg leser er krim... (raskt å lese, raskt å glemme :)

En liste over bøker jeg har lest i 2011. Den blir oppdatert jevnlig når jeg har lest flere bøker.

• "Nattegjest - kriminalroman" av Kurt Hanssen
  • "Forvandlerne" av T Cooper