Dødsønsket

av (forfatter) og Svein Svarverud (oversetter).

Pantagruel 2012 Innbundet

Dette er den første romanen om venninnene Mirjam og Hervor.

Loven om tiltrekning kan gi positive resultater, men kan affirmasjoner også brukes motsatt, for eksempel til å drepe? Mirjam er lege og prestedatter, og er veldig skeptisk. Tre menn fornedret henne på det groveste i fortiden. Når hun nå har flyttet tilbake til Gotland, og igjen bor blant sine gamle fiender, kommer et ønske om hevn. Sammen med hennes nærmeste venninne Hervor leker hun med tanken: Kunne man fått hevn ovner svina uten å gjøre noe fysisk... Kun ved tankens kraft? Det skader ikke å prøve... Tre sommermåneder senere er de tre mennene døde. Tilfeldighet? Les første bok i serien om det umake venninneparet Mirjam og Hervor - en spennende og uventet historie med "Thelma og Louise"-sjarm. Dette er en varm og finurlig bok, full av humor og sjarm. Man bare må vite hvordan det går med Mirjam og Hervor.

Forlag Pantagruel

Serie Mirjam og Hervor (1)

Genre Krim

Omtalt sted Sverige

Jeg synes hele historien var litt merkelig, jeg fikk ikke helt tak i den. Litt kjedelig som krimbok synes jeg. Leste den ferdig men tror ikke jeg vil huske den lenge

Helt ok - ikke direkte spennende, men passer nok godt for de som liker satirisk krim. En god del humor - litt svart humor og artige hovedpersoner. Men passer nok ikke for hardbarka krimelskere, sjangeren er litt på vippen.

Store deler av boken er viet til Mirjams liv, hva som skjedde da hun ble lurt, hennes forhold til datteren som er reist til Amerika. Og hennes forhold til foreldrene og broren. Mye av Mirjams liv har vært vanskelig, men nå begynner det å lysne.
Hele min omtale finner du på bloggen min Betraktninger

• "Den svarte vinteren" av Marianne Cedervall
  • "Hvor er alle jentene nå?" av Leena Lehtolainen