Den skandinaviske gullrekka

av (forfatter), Arne Dahl (forfatter), Kjell Ola Dahl (forfatter), Camilla Grebe (forfatter), Åsa Träff (forfatter), Jørn Lier Horst (forfatter), Mons Kallentoft (forfatter), Lene Kaaberbøl (forfatter), Agnete Friis (forfatter), Christian Mørk (forfatter), Håkan Nesser (forfatter), Gunnar Staalesen (forfatter), Jeanette Øbro Gerlow (forfatter), Ole Tornbjerg (forfatter), Inge Ulrik Gundersen (oversetter) og Elisabeth Bjørnson (oversetter).

Gyldendal 2012 Heftet

Boken inneholder 12 krimnoveller. Du kan blant annet lese om et gammelt skipsforlis som får fatale følger, en alminnelig mann som bestemmer seg for å bli leiemorder, og en fødende kvinne som kommer i veien for et innbrudd.

ISBN13 9788205421950

EAN 9788205421950

Genre Krim

Jeg hadde visst glemt hvor glad jeg er i krimnoveller men nå husker jeg det! Liker godt å kunne dykke ned i en liten novelle, få en hel historie på noen få sider. Har nå lest nesten alle og har satt pris på hver og en av dem. "Tunnelen" (Øbro & Tornbjerg) krøp under huden på meg mens "Det perfekte" (Jørn Lier Horst) fikk meg til å trekke godt på smilebåndet.

• "Påskekrim - 10 krimnoveller" av Johan Theorin
  • "Gyldendals påskekrim 2020" av Camilla Läckberg
  • "Bare Anna" av Anna Rasmussen
  • "Påskekrim 2016 - 17 kriminalnoveller" av Unni Lindell
  • "Årets påskekrim - 13 kriminalnoveller fra spenningens mestere" av Johan Theorin
  • "Hellig jul"
  • "Påskekrim 2018 - 17 kriminalnoveller" av Anne B. Ragde
  • "Sommerkrim 2012"
  • "Påskekrim 2019 - 16 kriminalnoveller" av Anne B. Ragde
  • "Påskekrim 2017 - 17 kriminalnoveller" av Knut Nærum
  • "Påskekrim 2015 - 17 kriminalnoveller" av Anne B. Ragde
  • "Et Columbi egg og andre uttrykk - bruk, bakgrunn, betydning" av Kjell Ivar Vannebo