Body effex

av (forfatter) og Hege Mehren (oversetter).

Omnipax 2007 Innbundet

Ursula er i ferd med å realisere drømmen om å bli makeupartist. Hun og Nadja jobber bra sammen, helt til det går opp for Ursula at hun har følelser for henne. Nadia aner ingenting, og forteller hele tiden om nye guttekjærester. Når norske Cecilie dukker opp lurer Nadia på hva slags legning hun har. Dette er en bok om forelskelse, forvirring og drømmer.

Ursula (17) vil bli makeupartist, og er godt på vei, i tett samarbeid med venninnen Nadja. - Inntil hun innser at hun er forelsket i Nadja, og ikke orker å høre et ord mer om venninnens mange erobringer. Så dukker Cecilie opp. Liker Cecilie jenter eller gutter? Hvordan vet man hva man liker? Med disse spørsmålene kvernende i hodet, havner Ursula i London, på årets store Body Paint-konkurranse - sammen med Cecilie. Det er duket for beinhard jobbing, glamorøst uteliv og en smak av livets smertefulle - men også vidunderlige - realiteter. En sterk fortelling om drømmer, tiltrekning og den gåtefulle kjærligheten. Fra ca. 14 år.

Forlag Omnipax

Utgivelsesår 2007

Jenter forelsker seg i gutter, når skal jeg lære det?

En liste over litteratur om forelskelse og kjærlighet i tenårings/ung voksen -alderen.

Forslag til litteratur om temaet innenfor hvilken som helst sjanger mottas gjerne! Det finnes mange romaner, men hva med dikt, tegneserier o.l.? Og litt mer innslag av de virkelige klassiske historiene, som unge fremdeles vil kunne ha glede av i dag ville også vært fint...

Jeg er litt svak for bøker på freetex ( spesielt hvis det er salg på bøker), boksalg og loppebøker. Her er hva jeg har kjøpt til en billig peng i går og litt i dag:)

• "I dette treet" av Katarina Kieri
  • "En dag skinner sola også under hundens hale - roman" av Sanne Munk Jensen