Å bygge en arbeidsplass

håndbok for HMS og deltakelse i byggesaker

av (forfatter), Kai Gustavsen (forfatter), Bjørn Tore Larsen (forfatter), Hans Martin Mathisen (forfatter), Aase Rokne (forfatter) og David Keeping (illustratør).

Gyldendal akademisk 2007 Spiral

Boka inneholder blant annet argumenter for deltakelse i byggeprosjekter, innføring i de ulike fasene i et byggeprosjekt, fakta om ergonomi, belysning, støy og inneklima, gjennomgang av arbeidsmetodikk og hjelp til å utføre kravspesifikasjoner. Med referanseliste og oversikt over nyttig litteratur og adresser.

En enkel håndbok til praktisk nytte for alle aktører i virksomhetene som blir berørt av en byggesak. Den skal være en innføring i byggeprosessen, gi råd om involveringsprosesser, gi føringer på best mulig løsning, gi innblikk i byggetegninger mv. Den skal svare på blant annet disse utfordringene og spørsmålene:* Hvordan sette opp gode kravspesifikasjoner?* Tas det nok hensyn til ergonomi . kroppens begrensninger og muligheter . ved romutforming?* Tas det tilstrekkelig hensyn til god energibruk?* Enkel innføring i å forstå tegninger.

Forlag Gyldendal akademisk

Utgivelsesår 2007